Studenthälsans aktiviteter - våren 2019

Studenthälsan vid Campus Gotland erbjuder olika evenemang med det övergripande temat "Hur du överlever studentlivet". Utgångspunkten i evemangen bygger till stor del på vad studenterna oftast behöver hjälp med när de kommer till oss.

Under våren startar Studenthälsan tre grupper: Killfika, Mindfulness samt Gör det nu-gruppen.

Information and lectures in English.

Killfika startar 11 mars

Många män saknar en nära vän som står en riktigt nära, som man litar på och kan öppna sig för, trots att det är viktigt att prata med andra män och dela upplevelser och tankar. Killfika är ett sätt för dig att få träffa andra män och prata på djupet om ämnen som berör. Alla som identifierar sig som män är välkomna, oavsett om du redan har nära vänner eller inte. Givetvis fikar vi!

Killfika, som startar 11 mars, kommer vara varje måndag kl 16-17 på campus i en lokal som meddelas vid anmälan. Mejla Studenthälsan för anmälan och mer information. Killfika på Facebook.

Mindfulness startar 12 mars

Mindfulness på Campus Gotland

Investera en kvart i ditt psykiska välmående! En stunds mindfulness mitt på dagen ger din hjärna och kropp en stunds paus mitt i bruset, vilken hjälper dig att öka ditt fokus, förbättra ditt minne och minska din stress för resten av dagen! Studenthälsan erbjuder guidade mindfulnessövningar i grupp, för nybörjaren eller den som är mer van. Träffarna innehåller en kort information om mindfulness och sen en praktisk övning. Kom som du är, men var noga med att stänga av mobilen.

Mindfulness startar 12 mars och är sen varje tisdag 12.15 - 12.45 i sal C10.

OBS: anmälan krävs ej, men kom i god tid! När dörren stängts så har övningen börjat och då förblir dörren stängd! Mindfulness på Facebook.

Gör det nu-gruppen startar 20 mars

Gör det nu-gruppen

Gör det nu-gruppen (eller Prokrastineringsgruppen) är för dig som har svårt att organisera studierna eller som upprepat skjuter upp pluggandet. Uppskjutandet (prokrastineringen) leder ibland till att det blir väldigt stressigt och du sliter hårt sista dagen innan deadline. I värsta fall leder det till studiemisslyckande. Om du känner igen dig i detta kan den här gruppen vara något för dig! Syftet med gruppen är att med stöd av varandra arbeta för att minska uppskjutandet och få stöd i beteendeförändring.

Gör det nu-gruppen, som startar 20 mars, kommer att vara varje onsdag kl 16-17 på campus i en lokal som meddelas vid anmälan. Mejla Studenthälsan för anmälan och mer information. Gör det nu-gruppen på Facebook.